- Tavsiye Puanı
- 5.00 yıldız
Arkadaşlar Merhaba,
Öncelikle şunu belirteyim ki rogue-like sevdiğim bir tür değil. Hele ki son yıllarda neredeyse tüm bağımsız oyunların rogue like çıkması beni aşırı sinir ediyor. Ama tabii konumuz bu değil. Bugün size tanıtacağım oyunun adı Noita.
Oyunu alma sebebim açıkçası rogue-like yapısının aksine sağlam fizikleri olmuştu. Oyunun en önemli özelliği şu ki her bir pixel gerçek zamanlı simüle ediliyor. Bu da şu manaya geliyor oyundaki her şeyi yakıp, yıkabilir veya kırabilirsiniz demek. Teardown diye bir oyun çıkmıştı onun atmosfer ve grafik açısından daha farklı bir versiyonu gibi düşünebilrsiniz en basit haliyle.
Oyunda sürekli random silahlar ile doğuyoruz ve gidebileceğimiz kadar ileri giderek levelleri geçiyoruz. Eğer ölürsek en başından başlıyoruz. Böyle diyince sıkıcı gelebilir ama rogue-like seviyorsanız zaten buna kesin bakın türün mantığı bu zaten. Ama sevmiyorsanız bile yine de tavsiye ederim ben o dediğim fizik olayları için girdim ve pişman değilim.
Oyunda silah çeşitliliği de yeterli. Düşman öldürdükçe para kazanıyor o paralarla yeni silahlar alabiliyoruz.
Hikayesine gelirsek yani hikaye anlatma gibi bir derdi olan oyunlardan değil. Gameplay ile öne çıkıyor. Ama biraz kazarsanız hikayesi de var.
Hazır yarından itibaren Steam dolara geçeceği için almanızı tavsiye ederim. 32TL kesinlike verilir.
Özetlemek gerekirse:
"Noita," Nolla Games tarafından geliştirilen ve Devolver Digital tarafından yayınlanan bir roguelike, düşük çözünürlüklü piksel sanat tarzına sahip bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, sihirli bir dünyada geçer ve oyunculara serbestçe keşfedilebilen, dinamik olarak oluşturulan bir harita sunar. İşte "Noita"nın ana unsurlarını içeren bir özet:
**Oyunun Konusu:**
"Noita," bir sihir dünyasında geçer. Oyuncular, büyülü bir karakteri kontrol ederek tehlikeli yeraltı mağaralarını keşfederler. Hikaye unsurları sınırlıdır ve oyunun odak noktası, oyuncuların hayatta kalmak ve keşfetmek için çevrelerini kullanmaları üzerinedir.
**Oyun Mekaniği:**
"Noita," roguelike öğeleri içerir. Oyuncular, bir seferde ilerleyen, rastgele oluşturulan seviyelerde ilerlerken, ölüm durumunda başa dönerler. Oyun, gerçek zamanlı, piksel tabanlı bir platform oyunu olarak tasarlanmıştır ve oyunculara geniş bir özgürlük sunar.
**Sihir Sistemi:**
Oyuncular, çeşitli sihirli büyüler kullanarak düşmanları alt etmek ve çevrelerini manipüle etmek için büyü yapabilirler. Her oyun başında, oyunculara farklı büyü çubukları ve yetenekleri verilir, bu da her seferinde oyunun dinamiklerini değiştirir.
**Fizik Tabanlı Çevre:**
Noita, özellikle çevresel etkileşimlere odaklanarak dikkat çeker. Her pikselin kendi ağırlığı ve reaksiyonları vardır. Oyuncular, ortamı ateşe verebilir, delikler açabilir veya patlatıcılar kullanarak yol açabilirler.
**Keşif ve Yaratıcılık:**
Oyuncular, geniş ve rastgele oluşturulan haritalarda keşfe çıkarken, karşılarına çıkan zorlukları aşmak için yaratıcı çözümler bulmalıdırlar. Çeşitli eşyalar, güçlendirmeler ve düşmanlarla karşılaşacaklardır.
"Noita," zorlu oyun yapısı, yaratıcı sihir kullanımı ve dinamik çevresi ile dikkat çeken bir deneyim sunar. Oyuncular, sürekli değişen dünyada hayatta kalmak ve ilerlemek için stratejik düşünmeli ve eylemde bulunmalıdırlar.
Öncelikle şunu belirteyim ki rogue-like sevdiğim bir tür değil. Hele ki son yıllarda neredeyse tüm bağımsız oyunların rogue like çıkması beni aşırı sinir ediyor. Ama tabii konumuz bu değil. Bugün size tanıtacağım oyunun adı Noita.
Oyunu alma sebebim açıkçası rogue-like yapısının aksine sağlam fizikleri olmuştu. Oyunun en önemli özelliği şu ki her bir pixel gerçek zamanlı simüle ediliyor. Bu da şu manaya geliyor oyundaki her şeyi yakıp, yıkabilir veya kırabilirsiniz demek. Teardown diye bir oyun çıkmıştı onun atmosfer ve grafik açısından daha farklı bir versiyonu gibi düşünebilrsiniz en basit haliyle.
Oyunda sürekli random silahlar ile doğuyoruz ve gidebileceğimiz kadar ileri giderek levelleri geçiyoruz. Eğer ölürsek en başından başlıyoruz. Böyle diyince sıkıcı gelebilir ama rogue-like seviyorsanız zaten buna kesin bakın türün mantığı bu zaten. Ama sevmiyorsanız bile yine de tavsiye ederim ben o dediğim fizik olayları için girdim ve pişman değilim.
Oyunda silah çeşitliliği de yeterli. Düşman öldürdükçe para kazanıyor o paralarla yeni silahlar alabiliyoruz.
Hikayesine gelirsek yani hikaye anlatma gibi bir derdi olan oyunlardan değil. Gameplay ile öne çıkıyor. Ama biraz kazarsanız hikayesi de var.
Hazır yarından itibaren Steam dolara geçeceği için almanızı tavsiye ederim. 32TL kesinlike verilir.
Noita on Steam
Noita is a magical action roguelite set in a world where every pixel is physically simulated. Fight, explore, melt, burn, freeze and evaporate your way through the procedurally generated world using spells you've created yourself.
store.steampowered.com
Özetlemek gerekirse:
"Noita," Nolla Games tarafından geliştirilen ve Devolver Digital tarafından yayınlanan bir roguelike, düşük çözünürlüklü piksel sanat tarzına sahip bir aksiyon-macera oyunudur. Oyun, sihirli bir dünyada geçer ve oyunculara serbestçe keşfedilebilen, dinamik olarak oluşturulan bir harita sunar. İşte "Noita"nın ana unsurlarını içeren bir özet:
**Oyunun Konusu:**
"Noita," bir sihir dünyasında geçer. Oyuncular, büyülü bir karakteri kontrol ederek tehlikeli yeraltı mağaralarını keşfederler. Hikaye unsurları sınırlıdır ve oyunun odak noktası, oyuncuların hayatta kalmak ve keşfetmek için çevrelerini kullanmaları üzerinedir.
**Oyun Mekaniği:**
"Noita," roguelike öğeleri içerir. Oyuncular, bir seferde ilerleyen, rastgele oluşturulan seviyelerde ilerlerken, ölüm durumunda başa dönerler. Oyun, gerçek zamanlı, piksel tabanlı bir platform oyunu olarak tasarlanmıştır ve oyunculara geniş bir özgürlük sunar.
**Sihir Sistemi:**
Oyuncular, çeşitli sihirli büyüler kullanarak düşmanları alt etmek ve çevrelerini manipüle etmek için büyü yapabilirler. Her oyun başında, oyunculara farklı büyü çubukları ve yetenekleri verilir, bu da her seferinde oyunun dinamiklerini değiştirir.
**Fizik Tabanlı Çevre:**
Noita, özellikle çevresel etkileşimlere odaklanarak dikkat çeker. Her pikselin kendi ağırlığı ve reaksiyonları vardır. Oyuncular, ortamı ateşe verebilir, delikler açabilir veya patlatıcılar kullanarak yol açabilirler.
**Keşif ve Yaratıcılık:**
Oyuncular, geniş ve rastgele oluşturulan haritalarda keşfe çıkarken, karşılarına çıkan zorlukları aşmak için yaratıcı çözümler bulmalıdırlar. Çeşitli eşyalar, güçlendirmeler ve düşmanlarla karşılaşacaklardır.
"Noita," zorlu oyun yapısı, yaratıcı sihir kullanımı ve dinamik çevresi ile dikkat çeken bir deneyim sunar. Oyuncular, sürekli değişen dünyada hayatta kalmak ve ilerlemek için stratejik düşünmeli ve eylemde bulunmalıdırlar.